El Museo de la Semana Santa de Ferrol, que inauguró la Junta General de Cofradías y Hermandades el 1 de diciembre de 2018, cumple tres años con una suma de 9.420 visitantes en total, a pesar de los casi tres meses que permaneció cerrado el pasado año por la pandemia y los más de siete que tampoco abrió en 2021 por las obras de reparación acometidas por el Concello en los bajos de la Cuesta de Mella. El presidente de la Junta de Cofradías, César Carreño, valoró el interés que despierta el museo entre la gente de Ferrol y los turistas y destacó que “es una forma más de conocer mejor nuestra Semana Santa y de mantenerla viva durante todo el año”.

En estos tres años de vida, el de más afluencia fue el primero –entre diciembre de 2018 y diciembre de 2019 visitaron la exposición más de 8.000 personas-. El 2020 comenzó con un buen ritmo de visitas –sumaron 858 hasta la llegada del confinamiento-; luego cerró de 13 de marzo  a 21 de junio y siguió en los meses siguientes, con las medidas de seguridad sanitarias precisas, recibiendo alrededor de 46 visitantes al mes. Los problemas de humedad que existían en el local cedido por el Concello de Ferrol llevó a mantener de nuevo cerrado al público el museo entre enero de este año y el pasado 11 de agosto, cuando se reabrió tras las obras de reparación. Desde mediados de agosto hasta aquí, 210 personas pasaron por la exposición.

Entre los lugares de origen de las personas que visitaron en estos últimos meses el Museo de la Semana Santa de Ferrol están Madrid, Sevilla, León, Valladolid, Cartagena, Zamora, Bilbao, Cádiz, Santander y Ibiza, entre otros, así como otros países como Inglaterra, Austria, Países Bajos o Italia.

Los fondos de la exposición están formados por piezas y enseres aportados por las diferentes cofradías de la Semana Santa Ferrolana, entre ellos algunas imágenes como el Cristo de la Buena Muerte de la Soledad o el Yacente de Dolores. Hábitos, actas antiguas de las hermandades, partituras de la música que acompaña las procesiones, campanas, martillos, estandartes y un largo etcétera de objetos componen la muestra, que tiene en un lugar destacado el Cristo de la Tahona, uno de los cruceros más antiguos de Galicia, propiedad del Concello de Ferrol.

El Museo de la Semana Santa abre habitualmente de martes a domingo, entre las 11.30 y las 13.30 horas. Sin embargo, en los festivos más próximos va a abrir todos los días, del sábado 4 al miércoles 8 de diciembre. Durante las vacaciones de Navidad mantendrá su horario habitual salvo los días 24, 25 y 31 de diciembre, y 1 y 6 de enero, que permanecerá cerrado. Abrirá, a mayores, los lunes 27 de diciembre y 3 de enero.

Los grupos interesados en concertar una visita pueden hacerlo escribiendo un correo electrónico a la dirección exposicion.semanasantadeferrol@gmail.com.

 

GAL*

O Museo da Semana Santa de Ferrol, que inaugurou a Xunta Xeral de Confrarías e Irmandades o 1 de decembro de 2018, cumpre tres anos cunha suma de 9.420 visitantes en total, malia os case tres meses que permaneceu pechado o pasado ano pola pandemia e os máis de sete que tampouco abriu no 2021 polas obras de reparación acometidas polo Concello nos baixos da Costa de Mella. O presidente da Xunta de Confrarías, César Carreño, valorou o interese que esperta o museo entre a xente de Ferrol e os turistas e destacou que “é unha forma máis de coñecer mellor a nosa Semana Santa e de mantela viva durante todo o ano”.

Nestes tres anos de vida, o de máis afluencia foi o primeiro -entre decembro de 2018 e decembro de 2019 visitaron a exposición máis de 8.000 persoas-. O 2020 comezou cun bo ritmo de visitas –sumaron 858 ata a chegada do confinamento-; logo pechou do 13 de marzo ao 21 de xuño e seguiu nos meses seguintes, coas medidas de seguridade sanitarias precisas, recibindo arredor de 46 visitantes ao mes. Os problemas de humidade que existían no local cedido polo Concello de Ferrol levaron a manter de novo pechado ao público o museo entre xaneiro deste ano e o pasado 11 de agosto, cando reabriu tras as obras de reparación. Desde mediados de agosto ata aquí, 210 persoas pasaron pola exposición.

Entre os lugares de orixe das persoas que visitaron nestes últimos meses o Museo da Semana Santa de Ferrol están Madrid, Sevilla, León, Valladolid, Cartagena, Zamora, Bilbao, Cádiz, Santander e Ibiza, entre outros, así como de países como Inglaterra, Austria, Países Baixos ou Italia.

Os fondos da exposición están formados por pezas e enseres aportados polas diferentes confrarías da Semana Santa Ferrolá, entre eles algunhas imaxes como o Cristo da Boa Morte da Soidade ou o Xacente de Dolores. Hábitos, actas antigas das irmandades, partituras da música que acompaña as procesións, campás, martelos, estandartes e un largo etcétera de obxectos compoñen a mostra, que ten nun lugar destacado o Cristo da Tafona, un dos cruceiros máis antigos de Galicia, propiedade do Concello de Ferrol.

O Museo da Semana Santa abre habitualmente de martes a domingo, entre as 11.30 e as 13.30 horas. Porén, nos festivos máis próximos vai abrir todos os días, do sábado 4 ao mércores 8 de decembro. Durante as vacacións de Nadal manterá o seu horario habitual salvo os días 24, 25 e 31 de decembro, e 1 e 6 de xaneiro, que permanecerá pechado. Abrirá, a maiores, os luns 27 de decembro e 3 de xaneiro.

Os grupos interesados en concertar unha visita poden facelo escribindo un mail á dirección exposicion.semanasantadeferrol@gmail.com.