*ESP*

El Viernes Santo, día en que se conmemora la Crucifixión y Muerte de Jesús, es uno de los días de más intensidad en la Semana Santa Ferrolana, Por las calles de la ciudad se celebrarán cinco procesiones y un traslado, que organizan las cofradías de Dolores, Angustias, Orden Tercera y Santo Entierro. Esta última hermandad sale únicamente este día, dado que fue creada expresamente para representar el funeral de Cristo.

Procesión del Santo Encuentro: Uno de los actos tradicionalmente más multitudinario de la Semana Santa Ferrolana es este desfile que organiza la Cofradía de Dolores y que alcanza su punto más álgido en la representación del encuentro de Jesús con San Juan, su Madre y Santa Verónica, la mujer que le limpió el rostro con un paño. La procesión sale a las 11.30 horas desde la calle Méndez Núñez y va por la calle Real hasta Sánchez Barcáiztegui, donde bajará a la Magdalena, después subirá por Tierra a la Real, de vuelta hasta la plaza de Amboage, donde tendrá lugar la representación del Santo Encuentro.

Es tradicional que las cuatro imágenes se encuentren y que sus portadores las “bailen”, en un momento muy espectacular que el público suele acompañar con aplausos y que habla de la inspiración andaluza de esta hermandad ferrolana. Por tercer año consecutivo el acto tiene lugar en la plaza de Amboage, después de que en 2016 el gobierno local solicitara el cambio dado que la plaza de Armas no ofrecía las condiciones precisas.

Las imágenes que participan en esta procesión son las de Jesús Nazareno, obra de Francisco Guerra Felipe y del año 1863; el San Juan, la Verónica y la Virgen de Dolores, estas tres últimas del siglo XVIII y sin autor conocido. El Viernes Santo es el único día que la cofradía saca a la calle su Virgen de Dolores y, como novedad, este año estrena una nueva saya e irá con un trono renovado. La empresa Cándido Hermida se ocupó de hacer, de manera desinteresada, una reforma del paso, retirando el dorado y recuperando la madera original, resaltando únicamente algunos elementos con pan de oro.

La imagen de San Juan, por su parte, saldrá de nuevo con su túnica blanca, que estrenó el Domingo de Ramos, bordada en oro y donada por un devoto anónimo. Su trono, también de estreno en el arranque de la Semana Santa, lleva cuatro nuevas figuras que adornan sus hornacinas, representando a Santiago el Mayor, San Martín de Tours, el apóstol San Felipe y San Francisco de Asís.

El acompañamiento musical en esta procesión le toca a la Agrupación del Cristo de la Buena Muerte, la Agrupación Virgen de la Amargura, la Xove Banda de Narón y la Banda Ferrol de la Cofradía de Dolores.

Procesión del Crucificado: La Cofradía de la Merced saca a las 16.30 horas este desfile de homenaje al Crucificado, con el único paso de su Cristo Redentor, que este año protagonizó el Vía Crucis de la Junta General de Cofradías y Hermandades. Es una obra de José Rivas, de la escuela de imaginería compostelana, y data de 1927.

Es una de las procesiones más modernas de la Semana Santa Ferrolana, ya que sale desde el año 2007 y recorre desde la capilla de la Merced las calles María, Arce, Real, Sánchez Barcáiztegui, Magdalena, Coruña, Real, Méndez Núñez y María hsata la retirada de nuevo en la capilla dle Tirso. El paso irá acompañado por los timbaleros de la Cofradía y la Banda de Acotaga.

Procesión del Traslado: A las 18.00 horas la Cofradía de Dolores llevará los pasos de San Juan Evangelista y la Virgen de Dolores desde su “corralón” hasta San Julián, desde donde participarán después en el desfile del Santo Entierro y también en el de “Os Caladiños”, que partirá de la concatedral. El recorrido del traslado será por Real y Sánchez Barcáiztegui hasta la calle de la Iglesia, sin música.

Procesión del Santo Entierro: Sale a las 19.00 horas de la concatedral de San Julián, donde desde la víspera, Jueves Santo, estará expuesta la Santa Urna y el Santísimo Cristo del Santo Entierro. La Cofradía del Santo Entierro, que este año protagoniza el cartel de la Semana Santa Ferrolana, se caracteriza por su rigor, religiosidad y tradición. Es una hermandad creada hace 68 años, expresamente con la finalidad de representar cada Viernes Santo el entierro de Jesús y nunca faltó a su cita, ya que en caso de mal tiempo la procesión se celebra dentro del templo.

La urna es una pieza de Urbano Anido y data de 1891. Está elaborada con ébano y palo santo. La cofradía tiene otra urna más antigua, que salió por última vez en 1892 y que ahora está expuesta en el Museo de la Semana Santa de Ferrol. El Cristo que va en la urna es una imagen de Manuel Corgo, del año 1891. En la procesión participan todos los cofrades del Santo Entierro, unos 150, sumando los hombres que van con capuz y las damas protectoras, que van de luto y con la cara al descubierto.

El paso del Santo Entierro irá precedido del San Juan Evangelista y cerrará el desfile la Virgen de Dolores de la Cofradía de Dolores. El recorrido de la procesión será por la calle de la Iglesia, Sánchez Barcáiztegui, Magdalena, Rubalcava, Real, San Diego, Magdalena, Sánchez Barcáiztegui, de nuevo Iglesia y retirada en la concatedral. La Banda Ferrolá de Música y la Banda del Tercio Norte de Infantería de Marina acompañarán el desfile penitencial.

Procesión de la Soledad: A las 20.30 horas sale de la capilla de la Venerable Orden Tercera esta procesión, que este año adelante su comienzo en media hora, teniendo en cuenta que por primera vez será portada a hombros la imagen titular de la Virgen. Es un desfile especialmente emblemático para esta hermandad, que este año adaptó la estructura del antiguo trono, aligerándolo para facilitar la tarea de los portadores. También, como novedad, la Virgen de la Soledad llevará un nuevo palio con tela negra, representativa del luto por la muerte de Jesús, e irá con velas en lugar de los antiguos faroles.

Participará en el desfile el paso de Santa María Magdalena, de Guillermo Otero Feal, de 1956, además del de la Santísima Virgen de la Soledad, que es de autor anónimo y del siglo XVIII. La procesión irá desde la glorieta Alfredo Martín por la calle Real hasta San Diego, desde la que enfilará por la Magdalena y regreso por Tierra y Real. La Agrupación Musical Virxe do Carme, la Agrupación Musical Cristo de la Buena Muerte y la Banda Ferrolá de música irán en la procesión.

Procesión de “Os Caladiños”: La Cofradía de Dolores celebrará en la concatedral de San Julián, a las 23.15, un acto litúrgico y a continuación, a las 23.30 horas, saldrá la procesión. Este año irá sin música, totalmente en silencio, y recorrerá las calles Iglesia, Sánchez Barcáiztegui, Magdalena, Tierra, Real, Méndez Núñez y retirada en el “corralón” de Dolores.

El desfile va con los pasos de San Juan Evangelista, la Cruz Sudario y la Virgen de Dolores. En esta procesión es particularmente numerosa la participación del Tercio de los Penitentes, que salen en todos los desfiles de la hermandad y que está formado por fieles vestidos con túnica negra, capuz sin capirote, muchas veces deslcazos y con cadenas o portando pesadas cruces a la espalda.

La imagen de San Juan va a estrenar este año su túnica verde, cosa que no pudo hacer el pasado año por la lluvia.

*GAL*

O Venres Santo, día no que se conmemora a Crucifixión e Morte de Xesús, é un dos días de máis intensidade na Semana Santa Ferrolá. Polas rúas da cidade desenvolveranse cinco procesións e un traslado, que organizan as confrarías de Dores, as Angustias, a Orde Terceira e o Santo Enterro. Esta última irmandade sae unicamente este día na Semana Santa Ferrolá dado que foi creada expresamente para representar o funeral de Cristo.

Procesión do Santo Encontro: Un dos actos tradicionalmente máis multitudinario da Semana Santa Ferrolá é este desfile que organiza a Confraría de Dores e que alcanza o seu punto máis álxido na representación do encontro de Xesús con San Xoán, a súa Nai e Santa Verónica, a muller que lle limpou o rostro cun pano. A procesión sae as 11.30 horas desde a rúa Méndez Núñez e vai pola rúa Real ata Sánchez Barcáiztegui, onde baixará á Magdalena, despois subirá por Terra á Real, de volta ata a praza de Amboage, onde terá lugar a representación do Santo Encontro.

É tradicional que as catro imaxes se atopen e que os seus portadores as “bailen”, nun momento moi espectacular que o público adoita acompañar con aplausos e que fala da inspiración andaluza desta irmandade ferrolá. Por terceiro ano consecutivo o acto ten lugar na praza de Amboage, despois de que en 2016 o goberno local solicitara o cambio dado que a praza de Armas non ofrecía as condicións precisas.

As imaxes que participan nesta procesión son a de Xesús Nazareno, obra de Francisco Guerra Felipe e do ano 1863; o San Xoán, a Verónica e a Virxe de Dores, estas tres últimas do século XVIII e sen autor coñecido. O Venres Santo é o único día que a confraría saca á rúa a súa Virxe de Dores e, como novidade, este ano estrea unha nova saia e irá cun trono renovado. A empresa Cándido Hermida ocupouse de facer, de maneira desinteresada, unha reforma do paso, retirando o dourado e recuperando a madeira orixinal, resaltando unicamente algúns elementos con pan de ouro.

A imaxe de San Xoán, pola súa banda, sairá de novo coa súa nova túnica branca, que estreou o Domingo de Ramos, bordada en ouro e doada por un devoto anónimo. O seu trono, tamén de estrea este ano no arranque da Semana Santa, leva catro novas figuras que adornan as súas hornacinas, representando a Santiago o Maior, San Martín de Tours, o apóstolo San Felipe e San Francisco de Asís.

O acompañamento musical nesta procesión tócalle á Agrupación Cristo da Boa Morte, a Agrupación Virxe da Amargura, a Xove Banda de Narón e a Banda Ferrol da Confraría de Dores.

Procesión do Crucificado: A Confraría da Merced saca ás 16.30 horas este desfile de homenaxe ao Crucificado, co único paso do seu Cristo Redentor, que este ano protagonizou o Vía Crucis da Xunta Xeral de Confrarías e Irmandades. É unha obra de José Rivas, da escola de imaxinería compostelá, e data de 1927.

É unha das procesións máis modernas da Semana Santa Ferrolá, xa que sae desde o ano 2007, e percorre, desde a capela da Merced, as rúas María, Arce, Real, Sánchez Barcáiztegui, Magdalena, Coruña, Real, Méndez Núñez e María ata retirada de novo na capela do Tirso. O paso irá acompañado polos timbaleiros da Confraría e a Banda de Acotaga.

Procesión do Traslado: ás 18.00 horas a Confraría de Dores levará os pasos de San Xoán Evanxelista e a Virxe de Dores desde o seu “corralón” ata San Xiao, desde onde participarán despois no desfile do Santo Enterro e tamén no dos “Caladiños”, que partirá da concatedral. O percorrido do traslado será por Real e Sánchez Barcáiztegui ata a rúa da Igrexa, sen música.

Procesión do Santo Enterro: sae ás 19.00 horas da concatedral de San Xiao, onde desde a véspera, Xoves Santo, estará exposta a Santa Urna e o Santísimo Cristo do Santo Enterro. A Confraría do Santo Enterro, que este ano protagoniza o cartel da Semana Santa Ferrolá caracterízase polo seu rigor, relixiosidade e tradición. É unha irmandade creada hai 68 anos, expresamente coa finalidade de representar cada Venres Santo o enterro de Xesús e nunca faltou á súa cita, xa que en caso de mal tempo a procesión celébrase dentro do templo.

A urna é unha peza de Urbano Anido e data de 1891. Está elaborada con ébano e pao santo. A confraría ten outra urna máis antiga, que saiu por última vez en 1892 e que agora está exposta no Museo da Semana Santa de Ferrol.  O Cristo que vai na urna é unha imaxe de Manuel Corgo, do ano 1891. Na procesión participan todos os confrares do Santo Enterro, uns 150, sumando os homes que van con capuz e as damas protectoras, que van de loito e coa cara ao descuberto.

O paso do Santo Enterro irá precedido do San Xoán Evanxelista e pechará o desfile a Virxe de Dores da Confraría de Dores. O percorrido da procesión será pola rúa da Igrexa, Sánchez Barcáiztegui, Magdalena, Rubalcava, Real, San Diego, Magdalena, Sánchez Barcáiztegui, de novo Igrexa e retirada na concatedral. A Banda Ferrolá de Música e a Banda do Terzo Norte de Infantería de Marina acompañarán o desfile penitencial.

Procesión da Soidade: ás 20.30 horas sae da capela da Venerable Orde Terceira esta procesión, que este ano adianta o seu comezo en media hora, tendo en conta que por primeira vez será portada a ombros a imaxe titular da Virxe. É un desfile especialmente emblemático para esta irmandade, que este ano adaptou a estrutura do antigo trono, alixerándoo para facilitar a tarefa dos portadores. Tamén, como novidade, a Virxe da Soidade levará un novo palio con tela negra, representativa do loito pola morte de Xesús, e irá con velas en lugar dos antigos farois.

Participará no desfile o paso de Santa María Magdalena, de Guillermo Otero Feal, de 1956, ademáis do da Santísima Virxe da Soidade, que é de autor anónimo e do século XVIII. A procesión irá desde a glorieta Alfredo Martín pola rúa Real ata San Diego, desde a que enfilará pola Magdalena e regreso por Terra e Real. A Agrupación Musical Virxe do Carme, a Agrupación Musical Cristo da Boa Morte e a Banda Ferrolá de Música irán na procesión.

Procesión dos “Caladiños”: a Confraría de Dores celebrará na concatedral de San Xiao, ás 23.15 horas, un acto litúrgico e a continuación, ás 23.30 horas, sairá a procesión. Este ano irá sen música, totalmente en silencio, e percorrerá as rúas Igrexa, Sánchez Barcáiztegui, Magdalena, Terra, Real, Méndez Núñez e retirada no “corralón” de Dores.

O desfile vai cos pasos de San Xoán Evanxelista, a Cruz Sudario e a Virxe de Dores. Nesta procesión é particularmente numerosa a participación do Terzo dos Penitentes, que sae en todos os desfiles da irmandade, e que está formado por fieis vestidos con túnica negra, capuz sen capirote, moitas veces descalzos e con cadeas ou portando pesadas cruces ao lombo.

A imaxe de San Xoán vai estrear este ano a súa túnica verde, cousa que non puido facer o pasado ano pola choiva.