En 2020 se cumplieron 70 años desde la creación de la “Cofradía de Caballeros Portadores del Santo Entierro”. Nació el 10 de octubre de 1950 en el seno de las entonces llamadas Cofradías de Dolores, por iniciativa de Juan Ignacio Núñez Iglesias, “París” para sus allegados. Esa es la fecha en la que se sitúa su origen, aunque no fue hasta 1991 cuando se “legalizó” con la aprobación por parte de la autoridad eclesiástica de sus primeras Reglas.

Hablamos aquí de la Hermandad del Santo Entierro de Nuestro Señor Jesucristo y María Santísima del Rosario -como se denomina actualmente- y de su historia, aunque realmente el origen de la procesión ferrolana del Santo Entierro en Viernes Santo tiene un origen mucho más antiguo, que se remonta al menos al siglo XVII.

De todas las procesiones que se celebran en la moderna Semana Santa de Ferrol, la del Santo Entierro era hasta ahora la única que nunca se había suspendido. La lluvia no puede con ella, porque si aparece se desarrolla en el interior de San Julián. Y en el año del “Capirotazo” también se celebró, aunque mermada en número de cofrades. Así que la anomalía de la pandemia es todavía mayor a la luz de la historia de esta hermandad.

Aquella nueva cofradía promovida por “París” celebró su primera Estación de Penitencia en la tarde del Viernes Santo de 1951, 23 de marzo, de manera que en la Semana Santa de este año 2021 se cumplieron 70 años de historia con la única excepción de 2020. Las excepcionales circunstancias que marcaron de nuevo la Semana Santa de este año 2021 permitieron realizar, en el interior de la Concatedral de San Julián y con las medidas de distanciamiento establecidas, el traslado de la Santa Urna hasta el altar.

Como nota curiosa, cabe apuntar que la Cofradía del Santo Entierro ha mantenido inalterado su hábito a lo largo de estos 70 años. Fueron “París” y su hermano Pedro quienes idearon la túnica negra con la Cruz de Jerusalén sobre el pecho, inspirándose en la vestimenta de los caballeros cruzados.

Para conocer más detalles de la historia de esta hermandad, se recomienda leer el artículo de Emilio Fernández Díaz que se publicó en el último número de la revista Ecce Homo. Podéis descargarla en este link: https://www.semanasantaferrol.org/ecce-homo/

 

*GAL

En 2020 cumpríronse 70 anos desde a creación da “Confraría de Cabaleiros Portadores do Santo Enterro”. Naceu o 10 de outubro de 1950 no seo das entón chamadas Confrarías de Dolores, por iniciativa de Juan Ignacio Núñez Iglesias, “París” para os seus achegados. Esa é a data na que se sitúa a súa orixe, aínda que non foi ata 1991 cando se “legalizou” coa aprobación por parte da autoridade eclesiástica das súas primeiras Regras.

Falamos aquí da Irmandade do Santo Enterro do noso Señor Xesucristo e María Santísima do Rosario -como se denomina actualmente- e da súa historia, aínda que realmente a orixe da procesión ferrolá do Santo Enterro en Venres Santo ten unha orixe moito máis antiga, que se remonta polo menos ao século XVII.

De todas as procesións que se celebran na moderna Semana Santa de Ferrol, a do Santo Enterro era ata o de agora a única que nunca se suspendera. A choiva non pode con ela, porque se aparece desenvólvese no interior de San Julián. E no ano do “ Capirotazo” tamén se celebrou, aínda que mermada en número de confrades. Así que a anomalía da pandemia é aínda maior á luz da historia desta irmandade.

Aquela nova confraría promovida por “París” celebrou a súa primeira Estación de Penitencia na tarde do Venres Santo de 1951, 23 de marzo, de maneira que na Semana Santa deste ano 2021 cumpríronse 70 anos de historia coa única excepción de 2020. As excepcionais circunstancias que marcaron de novo a Semana Santa deste ano 2021 permitiron realizar, no interior da Concatedral de San Julián e coas medidas de distanciamento establecidas, o traslado da Santa Urna ata o altar.

Como nota curiosa, cabe apuntar que a Confraría do Santo Enterro mantivo inalterado o seu hábito ao longo destes 70 anos. Foron “París” e o seu irmán Pedro quen ideou a túnica negra coa Cruz de Xerusalén sobre o peito, inspirándose na vestimenta dos cabaleiros cruzados.

Para coñecer máis detalles da historia desta irmandade, recoméndase ler o artigo de Emilio Fernández Díaz que se publicou no último número da revista Ecce Homo. Podedes descargala neste link: https://www.semanasantaferrol.org/ecce- homo/