La Semana Santa aumenta habitualmente de intensidad a partir del Miércoles Santo, una jornada en la que se sucederían cinco procesiones, como preludio de los días más importantes de las celebraciones de la Pasión, el Jueves y Viernes Santo. Es el día en el que saldría por primera vez a la calle la Cofradía de la Merced, que este año estrena también en Miércoles Santo sus altares de culto.

Así, en la gran carpa instalada en la plaza de Amboage se podrán visitar -de 11.30 a 14.00 y de 16.00 a 20.00 horas- las imágenes del Cristo Redentor y de Nuestra Señora de los Cautivos, también conocida como la Virgen Blanca. Un detalle del sayal que viste la imagen, en forma de corazón, es el motivo elegido este año para acompañar el cartel de la Semana Santa de Ferrol y reforzar el simbolismo de reconocimiento a quienes cuidaron de la población durante esta pandemia.

Se abren hoy también por primera vez en esta Semana Santa los altares de culto de la Cofradía de las Angustias -en horario de 12.00 a 14.00 y de 16.00 a 20.00 horas-. En su caso se han instalado en el interior del santuario los del Nazareno, la virgen de las Angustias, el Cristo del Perdón, el Cristo Yacente y la Virgen de los Desamparados, organizanzo un recorrido circular en el que se mantendrá un aforo máximo de 40 personas. La hermandad ha colocado en el exterior una carpa tipo jaima para proteger a los fieles en caso de lluvia.

Por su parte, la Cofradía de Dolores, también en la carpa de Amboage, expone hoy las imágenes de Cristo Yacente -que saldría hoy en la procesión de la Penitencia-, la Virgen de la Piedad y el Cristo de la Misericordia -que lo haría mañana-. Hay que destacar que la imagen del Cristo de la Misericordia cumplió veinte años en 2020 y que en el presente 2021 se cumplen 75 desde la primera salida de la anterior, fecha en la que se sitúa el origen de la Cofradía de Dolores.

En la carpa instalada por la Cofradía de la Soledad en los jardines del Parador, hoy están los altares de culto de Jesús Camino del Calvario y de la Virgen del Perdón y la Misericordia, que hoy saldrían, en condiciones normales, en la última procesión de la noche. Abrirá de 12.00 a 14.00 y de 16.00 a 20.00 horas.

Por su parte, el Santo Entierro mantiene la capilla-túmulo de su Cristo, que hoy se puede visitar de 10.30 a 13.00 y de 18.30 a 20.00 horas. Mañana, Jueves Santo, el horario será de 10.30 a 13.00 horas y de 17.00 a 21.00 horas, y el Viernes Santo, de 10.30 a 21.00 horas.

Aunque no forma parte del programa de la Junta de Cofradías, cabe recordar que en condiciones normales se celebraría hoy, junto con las procesiones de la Merced, las Angustias, Dolores y Soledad, la del Cristo de los Navegantes, al que los ferrolanos tienen gran fervor. Tampoco saldrá de procesión este año, si bien la capilla del Socorro está abierta y tiene en su altar la emblemática imagen para que los fieles puedan acudir a visitarla. Se trata de la talla de Enrique Carballido, de 1949, dado que la original, del siglo XVII, tuvo que ser retirada hace años por su gran deterioro.

En la jornada de ayer, Martes Santo, el hermano mayor de la Cofradía de la Soledad, José Evia, realizó la ofrenda floral al Cristo de los Navegantes que tradicionalmente la hermandad hace en el recorrido de su procesión del Cristo de la Buena Muerte por Ferrol Vello.

 

GAL*

A Semana Santa aumenta habitualmente a súa intensidade a partir do Mércores Santo, unha xornada na que se sucederían cinco procesións, como preludio dos días máis importantes das celebracións da Paixón, o Xoves e o Venres Santo. É o día no que sairía por primeira vez á rúa a Confraría da Merced, que este ano estrea tamén no Mércores Santo os seus altares de culto.

Así, na gran carpa instalada na praza de Amboage poderán visitarse -de 11.30 a 14.00 e de 16.00 a 20.00 horas- as imaxes do Cristo Redentor e da Nosa Señora dos Cativos, tamén coñecida como a Virxe Branca. Un detalle da súa saia, en forma de corazón, foi o motivo elixido este ano para acompañar o cartel da Semana Santa de Ferrol e reforzar o seu simbolismo de recoñecemento a quen coidaron da poboación durante esta pandemia.

Ábrense hoxe tamén por primeira vez nesta Semana Santa os altares de culto da Confraría das Angustias -en horario de 12.00 a 14.00 e de 16.00 a 20.00 horas-. No seu caso, instaláronse no interior do santuario os do Nazareno, a virxe das Angustias, o Cristo do Perdón, o Cristo Xacente e a Virxe dos Desamparados, organizando un percorrido circular no que se manterá un aforo máximo de 40 persoas. A irmandade colocou no exterior unha carpa para protexer aos fieis en caso de choiva.

Pola súa parte, a Confraría de Dolores, tamén na carpa de Amboage, expón as imaxes do Cristo Xacente -que saliría hoxe na procesión da Penitencia-, a Virxe da Piedade e o Cristo da Misericordia -que o faría mañá-. Hai que destacar que a imaxe do Cristo da Misericordia cumpriu vinte anos no 2020 e que no presente 2021 cúmprense 75 desde a primeira saída da anterior imaxe do Cristo da Misericordia, data na que se sitúa a orixe da Confraría de Dolores.

Na carpa instalada pola Confraría da Soidade diante do Parador, estarán os altares de culto de Xesús Camiño do Calvario e da Virxe do Perdón e a Misericordia, que hoxe salirían, en condicións normais, na última procesión da noite. Abrirá de 12.00 a 14.00 e de 16.00 a 20.00 horas.

Pola súa banda, o Santo Enterro mantén a capela-túmulo do seu Cristo, que hoxe pode visitarse de 10.30 a 13.00 e de 18.30 a 20.00 horas. Mañá, Xoves Santo, o horario será de 10.30 a 13.00 horas e de 17.00 a 21.00 horas, e o Venres Santo, de 10.30 a 21.00 horas.

Aínda que non forma parte do programa da Xunta de Confradías, cabe recordar que en condición normais hoxe se celebraría, xunto coas procesións da Merced, as Angustias, Dolores e Soidade, a do Cristo dos Navegantes, ao que os ferroláns teñen gran fervor. Tampouco salirá de procesión este ano, porén a capela do Socorro está aberta e ten no seu altar a emblemática imaxe para que os fieis poidan acudir a visitala. Trátase da talla de Enrique Carballido, de 1949, dado que a orixinal, do século XVII, tivo que ser retirada hai anos polo seu gran deterioro.

Na xornada de onte, Martes Santo, o irmán maior da Confraría da Soidade, José Evia, realizou a ofrenda floral ao Cristo dos Navegantes, que tradicionalmente a irmandade realiza no percorrido da súa procesión do Cristo da Boa Morte por Ferrol Vello.