*ESP*

El Jueves Santo es el primero de los días grandes de la Semana Santa Ferrolana, la jornada que conmemora la muerte de Cristo, que resucitará al tercer día, el Domingo de Resurrección. La Cofradía de las Angustias y la de Dolores celebran sendas procesiones, de gran solemnidad las dos, por los barrios de A Magdalena y Esteiro la primera, en el recorrido más largo de todos.

En esta jornada de Jueves Santo, también la Cofradía de Dolores tiene previsto entregar sus medallas de oro.

Procesión de la Pontificia, Real e Ilustre Corradía de Nuestra Señora de las Angustias: A las 19.30 horas saldrá el desfile de la Cofradía de las Angustias, una hermandad en la que muchos ven similitudes con la Semana Santa de Cartagena por el cuidado que pone en el orden de los penitentes, que van marcando el paso y guardando la distancia. En el desfile participan los pasos de Jesús Nazareno y el Cristo de la Agonía, dos imágenes del siglo XVIII del artista Florencio Gambino, así como el Cristo Yacente, que data de 1956 y es obra del artista local Guillermo Feal, y la Virgen de las Angustias, una imagen anónima del siglo XVIII.

La Virgen de las Angustias, la titular de la Cofradía, es una imagen especialmente expresiva. Son, en realidad, dos figuras articuladas, la de la Madre y el Hijo, que pueden separarse y adoptar diferentes posturas. La Madre va sentada con su Hijo en el regazo. La Virgen lleva un manto donado por José Martínez en 1867, que procede de Filipinas y que es otra pieza muy valiosa en el patrimonio de la hermandad. El trono sobre el que procesiona también es espectacularc, tiene partes de plata que representan el Vía Crucis y diferentes motivos de la Pasión. Lo hizo en 1950 el platero valenciano José David, según el diseño de Guillermo Barroso. La iluminación del trono, con 107 puntos de luz, así como las más de 3.000 rosas que suelen adornarlo hacen del conjunto uno de los pasos más impresionantes de la Semana Santa Ferrolana.

El desfile irá primero por Esteiro, por la avenida de Esteiro, Carlos III Españoleto, Soto y San Amaro, para enfilar a continuación las calles más céntricas. Irá por Lugo y Real hasta Sánchez Barcáiztegui, por la que bajará hasta la calle Magdalena, por la que regresará hacia Carmen, Paseo de Pablo Iglesias y retirada en el santuario de las Angustias. La música de este desfile correrá a cargo de la Banda de las Angustias, Cristo de la Buena Muerte, la Xove Banda de Narón, la Capela Musical Particela y la Banda del Tercio Norte.

Procesión del Cristo de la Misericordia y María Santísima de la Piedad: Una de las procesiones que sale más tarde en esta Semana Santa de Ferrol es la de la Cofradía de Dolores el Jueves Santo, en la que se recuerda el momento en el que Jesús reza junto a los olivos antes de que lo prendan. El desfile comenzará a las 23.00 horas y recorrerá las calles Méndez Núñez, María, Arce, Magdalena, Carmen y Real de regreso.

Participan los pasos de la “Oración en el huerto”, obra de Massagué datada en 1955; el Cautivo, de Fernando Murciano Abad, de 2008; el Nazareno, de Guerra Felipe, 1863; el Cristo de la Misericordia, de Manuel Romero Benítez, de 2000, y el Cristo Penitencial. Cerrando la procesión irá la Virgen de la Piedad, obra anónima del siglo XVIII que va sobre un trono de metal plateado.

En esta procesión, el Cristo de la Misercordia estrenará la nueva cruz de forma arbórea que la cofradía presentó el pasado 9 de marzo y que fue sufragada con las donaciones de portadores, cofrades y personas anónimas. Se hizo en Sevilla, en madera de cedro, y es de sección circular, diferente a la anterior, con cantoneras plateadas realizadas por el orfebre Antonio José Medina Vallecillo. La imagen del Cristo de la Misericordia cumjple 20 años, pues fue en 1999 cuando sustituyó en las procesiones al anterior, del imaginero Baldomero Baño y que ahora está retirada del culto por el cierre de la iglesia de Dolores.

La música de este desfile la pondrán la Agrupación Musical Cristo de la Buena Muerte, la Agrupación Musical Virgen de la Amargura, la Banda Ferrol de la Cofradía de Dolores, la banda de la Brilat y la Banda Ferrolá de Música.

La Cofradía de Dolores celebrará mañana, en el Parador de Turismo de Ferrol, el acto de imposición de su medalla de oro de la hermandad a los nuevos cofrades de honor. Tal distinción fue concedida por la Junta de Gobierno a Alberto Núñez Feijóo, Cándido Hermida y la Cofradía de Nuestra Señora de la Merced y el Santísimo Cristo Redentor de Ferrol.

*GAL*

O Xoves Santo é o primeiro dos días grandes da Semana Santa Ferrolá, a xornada que conmemora a morte de Cristo, que resucitará ao terceiro día, o Domingo de Resurrección. A Confraría das Angustias e a de Dores celebran senllas procesións, de grande solemnidade as dúas, polos barrios da Magdalena e Esteiro a primeira, no percorrido máis longo de todos.

Nesta xornada de Xoves Santo, tamén a Confraría de Dores ten previsto entregar as súas medallas de ouro.

Procesión da Pontificia, Real e Ilustre Confraría de Nosa Señora das Angustias: Ás 19.30 horas sairá o desfile da Confraría das Angustias, unha irmandade na que moitos ven similitudes coa Semana Santa de Cartagena polo coidado que pon na orde dos penitentes, que van marcando o paso e gardando a distancia. No desfile participan os pasos de Xesús Nazareno e o Cristo da Agonía, dúas imaxes do século XVIII do artista Florencio Gambino, así como o Cristo Yacente, que data do ano 1956 e é obra do artista local Guillermo Feal, e a Virxe das Angustias, unha imaxe anónima do século XVIII.

A Virxe das Angustias, a titular da confraría, é unha imaxe especialmente expresiva. Son, en realidade, dúas figuras articuladas, a da Nai e o Fillo, que poden separarse e adoptar diferentes posturas. A Nai vai sentada co seu Fillo no colo. A Virxe leva un manto doado por José Martínez en 1867, que procede de Filipinas e que é outra pezsa moi valiosa no patrimonio da irmandade.  O trono sobre o que procesiona é tamén espectacular, ten partes de prata que representan o Vía Crucis e diferentes motivos da Paixón. Fíxose en 1950 polo prateiro valenciano José David, segundo o deseño de Guillermo Barroso. A iluminación do trono, con 107 puntos de luz, así como as máis de 3.000 rosas que adoitan adornalo fan do conxunto un dos pasos máis impresionantes da Semana Santa Ferrolá.

O desfile irá primeiro por Esteiro, pola Avenida de Esteiro, Carlos III, Españoleto, Soto e San Amaro, para enfilar a continuación as rúas máis céntricas. Irá por Lugo e Real ata Sánchez Barcáiztegui, pola que baixará ata a rúa Magdalena, pola que regresará por Carmen, Paseo de Pablo Iglesias e retirada no santuario das Angustias. A música deste desfile correrá a cargo da Banda das Angustias, Cristo da Boa Morte, a Xove Banda de Narón, a Capela Musical Particela e a Banda do Tercio Norte.

 

Procesión do Cristo da Misericordia e María Santísima da Piedade: unha das procesións que sae máis tarde nesta Semana Santa de Ferrol é a da Confraría de Dores en Xoves Santo, na que se recorda o momento no que Xesús reza xunto as oliveiras antes de que o prendan. O desfile comezará ás 23.00 horas e percorrerá as rúas Méndez Núñez, María, Arce, Magdalena, Carmen e Real de regreso.

Participan os pasos da “Oración no horto”, obra de Massagué datada en 1955; o Cativo, de Fernando Murciano Abad, de 2008; o Nazareno, de Guerra Felipe, 1863; o Cristo da Misericordia, de Manuel Romero Benítez, do 2000, e o Cristo Penitencial. Pechando a procesión irá a Virxe da Piedade, obra anónima do século XVIII que vai sobre un trono de metal prateado.

Nesta procesión, o Cristo da Misericordia estreará a nova cruz de forma arbórea que a confraría presentou o pasado 9 de marzo e que foi sufragada coas donacións de portadores, confrares e persoas anónimas. Fíxose en Sevilla, en madeira de cedro, e é de sección circular, diferente a anterior, con cantoneiras prateadas realizadas polo orfebre Antonio José Medina Vallecillo. A imaxe do Cristo da Misericordia cumpre 20 anos, pois foi en 1999 cando substituiu nas procesións á anterior, do imaxinero Baldomero Baño e que agora está retirada do culto polo peche da igrexa de Dores.

A música deste desfile porana a Agrupación Musical Cristo da Boa Morte, a Agrupación Musical Virxe da Amargura, a Banda Ferrol da Confraría de Dores, a banda da Brilat e a Banda Ferrolá de Música.

A Confraría de Dores celebrará mañá, no Parador de Turismo de Ferrol, o acto de imposición da súa medalla de ouro da irmandade a novos confrares de honor. Tal distinción foi concedida pola súa Xunta de Goberno a Alberto Núñez Feijóo, Cándido Hermida e á Confraría de Nosa Señora da Merced e o Santísimo Cristo Redentor de Ferrol.